De keuze van een bekwame en betrouwbare vervoerder is vaak moeilijk door de veelheid van dienstverleners en de verscheidenheid van het aanbod. Het is daarom belangrijk te begrijpen welke prestatie-indicatoren in aanmerking moeten worden genomen en vervolgens de verschillende voorstellen te vergelijken om de juiste vervoerder te kiezen.
Pakketbezorging, wat zijn de mogelijke opties?
Voordat u de juiste professional vindt om uw levering uit te voeren, moet u eerst weten met welke verschillende pakketvervoerders u contact kunt opnemen. U kunt kiezen tussen verschillende dienstverleners, afhankelijk van de leveringstermijn en het te vervoeren pakket. Verschillende leveringsmethoden zijn dus mogelijk.
Standaard thuisbezorging is de klassieke wijze van vervoer die u gebruikt. De leveringstermijn hangt vaak af van de vestiging, het pakket en de af te leggen afstand.
Met expreslevering profiteert u van supersnel transport. De levering duurt over het algemeen 24 tot 48 uur, afhankelijk van de bestemming. Relaislevering maakt het mogelijk dat het pakket naar een relaispunt wordt vervoerd. Deze optie duurt vaak langer, maar heeft het voordeel dat zij flexibeler en vooral economischer is.
Sinds kort bieden gespecialiseerde vervoerders ook expresbesteldiensten aan. Zoals de naam al aangeeft, combineert deze dienst de voordelen van snelheid en flexibiliteit van het vervoer.
Een vervoerder kiezen op basis van kosten en leveringstijd
Bij de keuze van een luchtvaartmaatschappij is het eerste criterium dat moet worden overwogen zeker de prijs. Om er zeker van te zijn dat u geen fout maakt, moet u niet aarzelen om de prijzen van verschillende dienstverleners te vergelijken. Let vervolgens op de extra kosten die eventueel aan de dienst kunnen worden toegevoegd: gewicht, levering tijdens het weekend of op lange afstand, afhaling, enz. Voor de verzending van specifieke pakketten (te groot of breekbaar) kunt u het beste een beroep doen op de diensten van een gespecialiseerde vervoerder om extra kosten te vermijden.
Om zeker te zijn van de betrouwbaarheid van de vervoerder, moet u ook rekening houden met de gemiddelde leveringstijd vanaf het moment dat het pakket wordt opgehaald tot het wordt geleverd. Controleer ook het aantal vertragingen die de dienstverlener heeft opgelopen om onaangename verrassingen te voorkomen.
Andere te controleren indicatoren
Om te profiteren van een kwaliteitsservice wanneer een vervoerder levert, moet u de mate van tevredenheid van zijn klanten controleren. Vertrouw op mond-tot-mondreclame of online reviews om een idee te krijgen van de kwaliteit van de diensten van een bepaalde vervoerder.
Aangezien zich altijd onvoorziene leveringsproblemen kunnen voordoen, moet ook de beschikbaarheid van de vervoerder worden getest om er zeker van te zijn dat problemen gemakkelijk kunnen worden opgelost. Let op de reactietijd van de klantendienst, de kwaliteit van de geboden ondersteuning of het gemak waarmee contact kan worden opgenomen.
Het laatste punt waarmee rekening moet worden gehouden bij het kiezen van de juiste vervoerder is de orderopvolging. Aarzel niet te vragen naar de middelen die worden gebruikt om de levering te volgen: GPS, real-time tracking, enz. Deze factor is vrij belangrijk omdat u zo de levering van het pakket kunt controleren.